הדרך לאירופה עוברת בפורטוגל

זכאות לדרכון אירופאי דרך אזרחות פורטוגלית היא עתה בהישג יד • אך מהי הדרך הקלה והיעילה ביותר לעשות זאת? כל הפרטים בפנים

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על האפשרות להוציא דרכון אירופאי באמצעות אזרחות פורטוגלית. עו"ד עמית שטיין, מנכ"ל פספורט גרופ מסביר: "נכון להיום יש הזדמנות נפלאה לישראלים להפוך לאזרחי מדינות האיחוד האירופאי ולהיפתח למגוון האפשרויות שהן יכולות להציע".

הקסם הפורטוגלי

בסוף 2015 אישרה פורטוגל את התיקון בחוק שמעניק ליוצאי מדינות צפון אפריקה והבלקן את האפשרות לקבל אזרחות פורטוגלית ודרכון של האיחוד האירופאי. החוק, שנועד לתקן עוולה היסטורית של גירוש יהדות ספרד ופורטוגל, מסייע גם לפורטוגל המתפתחת לשפר את מעמדה באירופה ובעולם, באמצעות הכנסת אזרחים חדשים ואיכותיים.

כיום פורטוגל היא אחת המדינות המתפתחות באירופה, עם הזדמנויות עסקיות מלהיבות בתחומי הנדל"ן והתיירות. המדינה הקטנה שטופת החופים, הייתה בעבר מעצמה ימית חשובה שהחזיקה בקולוניות באפריקה ובמזרח הרחוק, אך כיום היא נהנית ממחירים זולים, לצד קולינריה משובחת, ארכיטקטורה מפוארת, אווירה עירונית תוססת ועיירות דייגים ציוריות.

פורטוגל - הזדמנויות עסקיות מלהיבות בתחומי הנדל"ן והתיירות // צילום: Shutterstock

לצד ההזדמנות שנפתחה, השגה של דרכון זר דורשת סבלנות מתמשכת במשעולי הבירוקרטיה והפרוצדורה. אך לא חייבים לעבור את הדרך לבד, אפשר לתת לבעל מקצוע לטפל בדברים עבורנו. חברת פספורט גרופ מעניקה שירות מקיף, יעיל ומקצועי עד להשגת האזרחות. החברה מטפלת בבקשת האזרחות מן הרגע הראשון, כמעט ללא צורך במעורבות הלקוח.

פספורט גרופ מורכבת מצוות עורכי דין ישראלים ופורטוגלים, וכן מומחים בתהליכים פרוצדורליים, הפועלים גם מול הרשויות בפורטוגל. "הדבר הראשון שחשוב לבדוק הוא עצם הזכאות לדרכון", מסביר עו"ד שטיין, "לרוב כבר בשיחה ראשונית אני יודע האם הלקוח יקבל אזרחות פורטוגלית אירופאית בסוף התהליך".

"יש לנו הרבה אחריות בידיים". עו"ד עמית שטיין, מייסד פספורט גרופ

חבר קהילה

החוק הפורטוגלי הסמיך את הקהילה היהודית בפורטוגל לקבוע מיהם צאצאי גירוש ספרד ופורטוגל. כשהקהילה מוצאת את המבקש כבעל זיקה ליהדות ספרד, היא מנפיקה לו "תעודת צאצא", מסמך המהווה תנאי מרכזי בתהליך. "השלב מול הקהילה הוא לרוב יחסית קצר", מסביר עו"ד שטיין,

"צריך להוכיח ששארי המשפחה נולדו באחת המדינות המצויינות וששם משפחתן מזוהה עם השמות של מגורשי ספרד ופורטוגל. וגם אם לא, תמיד ניתן להראות שנשתמרו מנהגים מקומיים". לדבריו, אפילו סרטון של בני משפחה דוברים ספניולית או לדינו יהווה ראיה חזקה. "אנחנו נמצאים בקשר רציף מול הקהילה היהודית, נוסעים לפורטוגל לעיתים קרובות ובנינו מערכת יחסים הדדית", אומר עו"ד שטיין, "הם מאוד קשובים ומסבירי פנים, רק רוצים לוודא את קשר הדם עם המדינות הללו".

לאחר מכן, יש להגיש את הבקשה לאזרחות במשרד המשפטים בפורטוגל. החוק הפורטוגלי דורש תעודת יושר ממשטרת ישראל, דרכון סרוק עם דו"ח כניסות ויציאות מישראל ותעודת לידה, כשכל המסמכים מתורגמים לפורטוגזית, ומאומתים כדין עם חותמת אפוסטיל וחתימת נוטריון. "אפשר לעשות את התהליך לבד", אומר עו"ד שטיין, "אך לעיתים הבירוקרטיה לבדה היא תהליך מאוד מורכב וגוזל זמן". לפספורט גרופ שותפות עם משרד עורכי דין מוביל בפורטוגל המתמחה בדיני הגירה, דבר המקל משמעותית על התהליך.

מישהו מטפל בך

"יש לנו הרבה אחריות בידיים", אומר עו"ד שטיין, "כל מבקש אזרחות שם את מבטחו בנו, ואנחנו לוקחים את זה במירב הרצינות ורוצים להעניק לו את השירות הטוב ביותר". פספורט גרופ סייעה כבר למאות מבקשי אזרחות אירופאית של פורטוגל , ונמצאת בקשר ישיר עם כל הגורמים המטפלים.

"זהו תהליך", אומר עו"ד שטיין, "אני אומר לאנשים שזה ייקח בין שנה וחצי לשנתיים, כי צריך גם לקחת בחשבון את פעילות הרשויות המקומיות". בקשת האזרחות מועברת לטיפול הפקידות הרלוונטית, "ואז מתחילה ההמתנה האמיתית", אומר עו"ד שטיין, "זהו השלב שבו אני מבקש מהלקוחות שלנו להתאזר בסבלנות, כי הבירוקרטיה, כמו במקומות רבים, היא איטית".

השלב האחרון בהשגת האזרחות הוא חתימת שרת המשפטים הפורטוגלית על הבקשה לאזרחות ולאחריה שולחים למבקש תעודת לידה פורטוגלית, שבאמצעותה ניתן להנפיק דרכון ות.ז. ביומטרית בשגרירות פורטוגל בת"א או תוך 48 שעות במשרד הפנים בליסבון. דרכון פורטוגלי תקף לכל החיים ובכל מדינות האיחוד האירופאי, על מגוון האפשרויות הגלומות בכך.

הזכאות לאזרחות לפי החוק הפורטוגלי ניתנת לכל בני המשפחה הבגירים שמוכיחים זיקה ליהדות ספרד ופורטוגל ואף לצאצאיהם, עובדה שהופכת מיליוני ישראלים זכאים לדרכון אירופאי. לצד היתרון של צוות עורכי דין, צברה פספורט גרופ ניסיון בהגשת בקשות אזרחות בהצלחה ודואגת לטיפול אישי ופרטני. "אנחנו מלווים את הלקוחות לאורך כל הדרך והם יכולים להיות בטוחים שמישהו עובד בשבילם", מסכם עו"ד שטיין.

רוצים לדעת אם גם אתם זכאים לדרכון אירופאי?
אל תפספס את ההזדמנות שלך לבדיקת זכאות חינם!

המידע שלך מאובטח ושמור אצלנו ולעולם לא נשתמש בו לרעה

עוד כתבות שיעניינו אותך

גלילה לראש העמוד

אתה נמצא במרחק של קליק אחד מבדיקת הזכאות שתעזור לך לממש את הכרטיס שלך לאירופה ולקבל אזרחות אירופאית.

מלא את הפרטים למטה להמשך הבדיקה

דילוג לתוכן